Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

SKBF-CSRE Bildungsbericht 2010 DE

skbf | csre Schweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung 298 Literaturverzeichnis Carrell, S. E. & West, J. E. (2008). Does Professor Quality Matter? Evidence from Random Assignment of Students to Professors (NBER Working Paper, W14081) Case, A.; Fertig A. & Paxson C. (2005). The Lasting Impact of Childhood Health and Circumstance (Journal of Health Economics, 24, 365–389) Castelló­Climent, A. (2008). On the Distribution of Education and Democracy (Journal of Development Economics, 2, 179–190) Cattaneo, M. A.; Hanslin, S. & Winkelmann, R. (2007). The Apple Falls Increasingly Far: Parent-Child Correlation in Schooling and the Growth of Post-Secondary Education in Switzerland (Schweizerische Zeitschrift für Volkswirtschaft und Statistik, 2, 133–152) Cattaneo, M. A. & Wolter, S. C. (2009a). Are the Elderly a Threat to Educational Expendi- tures? (European Journal of Political Economy, 25, 225–236) Cattaneo, M. A. & Wolter, S. C. (2009b). Public perceptions of educational issues. Aarau: Swiss Coordination Centre for Research in Education [Mimeo] Chevalier, A.; Dolton, P. & McIntosh, S. (2007). Recruiting and Retaining Teachers in the UK: An Analysis of Graduate Occupation Choice from the 1960s to the 1990s (Econometrica, 2, 69–96) Christofides, L. N.; Hoy, M. & Yang, L. (2008). The Determinants of University Participa- tion in Canada, 1977–2003 (IZA Discussion Paper, 3805) CIIP [Conférence intercantonale de l’instruction publique de la Suisse romande et du Tessin] (2007). Convention scolaire romande, texte adopté par la CIIP le 21 juin 2007. Neuchâtel: CIIP Clark, A. & Oswald, A. (1996). Satisfaction and comparison income (Journal of Public Economics, 3, 359–381) Clark, D. & Royer, H. (2008). The Effects of Education on Adult Mortality and Health: Evidence from the United Kingdom (Case Western Reserve University Working Paper) Cochran­Smith, M. & Zeichner, K. M. (Eds.) (2006). Studying teacher education: The report of the AERA Panel on Research and Teacher Education. Mahwah, NJ: Erlbaum COHEP [Schweizerische Konferenz der Rektorinnen und Rektoren der pädagogi­ schen Hochschulen] (2007). Empfehlungen der SKPH zur Harmonisierung der Unterrichtsbefähigungen. Bern: COHEP COHEP [Schweizerische Konferenz der Rektorinnen und Rektoren der pädagogi­ schen Hochschulen] (2008). Übersicht über die Studiengänge der Mitgliederinstitutio- nen. http://www.cohep.ch/de/paedagogi- sche-hochschulen/studiengaenge/ (Stand: 13. 3. 2009) Conti, G. (2005). Training, productivity and wages in Italy (Labour Economics, 4, 557–576) Coradi Vellacott, M. (2007). Bildungschancen Jugendlicher in der Schweiz. Eine Untersu- chung familiärer, schulischer und sozial- räumlicher Einflüsse auf Leistungsunter- schiede am Ende der obligatorischen Schulzeit. Zürich: Rüegger Coradi Vellacott, M. & Wolter, S. C. (2002). Soziale Herkunft und Chancengleichheit. In: BFS/EDK (Hrsg.): Für das Leben gerüstet? Die Grundkompetenzen der Jugendlichen – Nationaler Bericht der Erhebung PISA 2000. Neuenburg: BFS Coradi Vellacott, M. & Wolter, S. C. (2005a). Chancengerechtigkeit im schweizerischen Bildungswesen. Aarau: SKBF Coradi Vellacott, M. & Wolter, S. C. (2005b). Equity in Education. Thematic Review. Country Analytical Report Switzerland. Aarau: SKBF Criblez, L. (1999). Entre profession et discipline: à propos du statut des sciences de l’éducation en Suisse. In: R. Hofstetter & B. Schneuwly (Eds): Le pari des sciences de l’éducation. Bruxelles: DeBoeck CRUS [Rektorenkonferenz der Schweizer Universitäten] (2009). Studieren nach Bologna – die Sicht der Studierenden. Bern: CRUS Cunha, F.; Heckman, J. J.; Lochner, L. et al. (2006). Interpreting the evidence on life cycle skill formation. In: E. A. Hanushek & F. Welch (Eds.): Handbook of the economics of education (Handbooks in economics). Amsterdam: North-Holland Cutler, D. & Lleras­Muney, A. (2008). Education and Health: Evaluating Theories and Evidence. In: J. House; R. Schoeni; G. Kaplan et al.: The Effects of Social and Economic Policy on Health. New York: Russell Sage Czerwanski, A; Hameyer, U. & Rolff, H.­G. (2002). Schulentwicklung im Netzwerk. Ergebnisse einer empirischen Nutzenanalyse von zwei Schulnetzwerken. In: H.-G. Rolff et al. (Hrsg.): Jahrbuch der Schulentwicklung. Weinheim: Juventa Daeppen, K. (2007). Le redoublement: un gage de réussite? Revue de littérature et étude d’une volée d’élèves vaudois. Lausanne: URSP Darling­Hammond, L. (2000). Teacher Quality and Student Achievement: A Review of State Policy Evidence (Education Policy Analysis Archives, 1) Darling­Hammond, L. (2006). Assessing teacher education: The usefulness of multiple measures for assessing program outcomes (Journal of Teacher Education, 2, 120–138) Datar, A. & Sturm, R. (2006). Childhood Overweight and Elementary School Outcomes (International Journal of Obesity, 30, 1449–1460) De la Fuente, A. & Jimeno, J. F. (2007). The Fiscal Returns to Schooling in the EU. Vortrag am 3rd European Symposium on Economics of Education http://www.eenee.de/portal/ page/portal/EENEEView/_generische_ page_eenee?content=eenee-symposia-07. htm&language=d (Stand: 30. 3. 2009) De la Fuente, A. & Jimeno, J. F. (2008). The private and fiscal returns to schooling and the effect of public policies on private incentives to invest in education: a general framework and some results for the EU http://digital.csic.es/bitstream/10261/4340/ 1/73708.pdf (Stand: 30.3. 2009) Demeuse, M.; Crahay, M. & Monseur, C. (2001). Efficiency and Equity. In: W. Hutmacher, D. Cochrane & N. Bottani (Eds.): In Pursuit of Equity in Education. London: Kluwer Denzler, S.; Fiechter, U. & Wolter, S. C. (2005). Die Lehrkräfte von morgen. Eine empirische Untersuchung der Bestimmungsfaktoren des Berufswunsches bei bernischen Gymnasias- ten (Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 4, 576–594) Denzler, S. & Wolter, S. C. (2008). Selbstselek- tion bei der Wahl eines Lehramtsstudiums: Zum Zusammenspiel individueller und institutioneller Faktoren (Beiträge zur Hochschulforschung, 4, 112–141) Denzler, S. & Wolter, S. C. (2009a). Laufbahn- entscheide im Lehrberuf aus bildungs- ökonomischer Sicht. In: O. Zlatkin- Troitschanskaia, K. Beck, D. Sembill et al.: Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung. Weinheim: Beltz Denzler, S. & Wolter, S. C. (2009b). Sorting into teacher education: how the institutional setting matters (Cambridge Journal of Education, 4, 423–441) Denzler, S. & Wolter, S. C. (2010). Educational Choices and the Local Supply of Higher Education (CESifo Working Paper, forthcoming) DeSimone, J. S. (2008). The Impact of Employ- ment during School on College Student Academic Performance (NBER Working Paper, 14006) Di Pietro, G. & Urwin, P. (2006). Education and Skills Mismatch in the Italian Graduate Labour Market (Applied Economics, 1, 79–93) Diekmann, A. & Preisendörfer, P. (2003). The behavioural effects of environmental attitudes in low-cost and high-cost situations (Rationality and Society, 4, 441–472) Ding, W.; Lehrer, S. F.; Rosenquist, J. N. et al. (2006). The impact of poor health on education: new evidence using genetic markers (NBER Working Paper, 12304) Dionysius, R.; Mühlemann, S.; Pfeifer, H. et al. (2009). Cost and Benefit of Apprenticeship Training: A Comparison of Germany and Switzerland (Applied Economics Quarterly, 1, 7–37) Ditton, H. (2000). Qualitätskontrolle und Qualitätssicherung in Schule und Unter- richt. Ein Überblick zum Stand der empirischen Forschung (Zeitschrift für Pädagogik, 41. Beiheft, 73–92) Ditton, H. & Krüsken, J. (2006). Der Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe I (Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 3, 348–372)