skbf | csre Schweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung 298 Literaturverzeichnis Carrell, S. E. & West, J. E. (2008). Does Professor Quality Matter? Evidence from Random Assignment of Students to Professors (NBER Working Paper, W14081) Case, A.; Fertig A. & Paxson C. (2005). The Lasting Impact of Childhood Health and Circumstance (Journal of Health Economics, 24, 365–389) CastellóCliment, A. (2008). On the Distribution of Education and Democracy (Journal of Development Economics, 2, 179–190) Cattaneo, M. A.; Hanslin, S. & Winkelmann, R. (2007). The Apple Falls Increasingly Far: Parent-Child Correlation in Schooling and the Growth of Post-Secondary Education in Switzerland (Schweizerische Zeitschrift für Volkswirtschaft und Statistik, 2, 133–152) Cattaneo, M. A. & Wolter, S. C. (2009a). Are the Elderly a Threat to Educational Expendi- tures? (European Journal of Political Economy, 25, 225–236) Cattaneo, M. A. & Wolter, S. C. (2009b). Public perceptions of educational issues. Aarau: Swiss Coordination Centre for Research in Education [Mimeo] Chevalier, A.; Dolton, P. & McIntosh, S. (2007). Recruiting and Retaining Teachers in the UK: An Analysis of Graduate Occupation Choice from the 1960s to the 1990s (Econometrica, 2, 69–96) Christofides, L. N.; Hoy, M. & Yang, L. (2008). The Determinants of University Participa- tion in Canada, 1977–2003 (IZA Discussion Paper, 3805) CIIP [Conférence intercantonale de l’instruction publique de la Suisse romande et du Tessin] (2007). Convention scolaire romande, texte adopté par la CIIP le 21 juin 2007. Neuchâtel: CIIP Clark, A. & Oswald, A. (1996). Satisfaction and comparison income (Journal of Public Economics, 3, 359–381) Clark, D. & Royer, H. (2008). The Effects of Education on Adult Mortality and Health: Evidence from the United Kingdom (Case Western Reserve University Working Paper) CochranSmith, M. & Zeichner, K. M. (Eds.) (2006). Studying teacher education: The report of the AERA Panel on Research and Teacher Education. Mahwah, NJ: Erlbaum COHEP [Schweizerische Konferenz der Rektorinnen und Rektoren der pädagogi schen Hochschulen] (2007). Empfehlungen der SKPH zur Harmonisierung der Unterrichtsbefähigungen. Bern: COHEP COHEP [Schweizerische Konferenz der Rektorinnen und Rektoren der pädagogi schen Hochschulen] (2008). Übersicht über die Studiengänge der Mitgliederinstitutio- nen. http://www.cohep.ch/de/paedagogi- sche-hochschulen/studiengaenge/ (Stand: 13. 3. 2009) Conti, G. (2005). Training, productivity and wages in Italy (Labour Economics, 4, 557–576) Coradi Vellacott, M. (2007). Bildungschancen Jugendlicher in der Schweiz. Eine Untersu- chung familiärer, schulischer und sozial- räumlicher Einflüsse auf Leistungsunter- schiede am Ende der obligatorischen Schulzeit. Zürich: Rüegger Coradi Vellacott, M. & Wolter, S. C. (2002). Soziale Herkunft und Chancengleichheit. In: BFS/EDK (Hrsg.): Für das Leben gerüstet? Die Grundkompetenzen der Jugendlichen – Nationaler Bericht der Erhebung PISA 2000. Neuenburg: BFS Coradi Vellacott, M. & Wolter, S. C. (2005a). Chancengerechtigkeit im schweizerischen Bildungswesen. Aarau: SKBF Coradi Vellacott, M. & Wolter, S. C. (2005b). Equity in Education. Thematic Review. Country Analytical Report Switzerland. Aarau: SKBF Criblez, L. (1999). Entre profession et discipline: à propos du statut des sciences de l’éducation en Suisse. In: R. Hofstetter & B. Schneuwly (Eds): Le pari des sciences de l’éducation. Bruxelles: DeBoeck CRUS [Rektorenkonferenz der Schweizer Universitäten] (2009). Studieren nach Bologna – die Sicht der Studierenden. Bern: CRUS Cunha, F.; Heckman, J. J.; Lochner, L. et al. (2006). Interpreting the evidence on life cycle skill formation. In: E. A. Hanushek & F. Welch (Eds.): Handbook of the economics of education (Handbooks in economics). Amsterdam: North-Holland Cutler, D. & LlerasMuney, A. (2008). Education and Health: Evaluating Theories and Evidence. In: J. House; R. Schoeni; G. Kaplan et al.: The Effects of Social and Economic Policy on Health. New York: Russell Sage Czerwanski, A; Hameyer, U. & Rolff, H.G. (2002). Schulentwicklung im Netzwerk. Ergebnisse einer empirischen Nutzenanalyse von zwei Schulnetzwerken. In: H.-G. Rolff et al. (Hrsg.): Jahrbuch der Schulentwicklung. Weinheim: Juventa Daeppen, K. (2007). Le redoublement: un gage de réussite? Revue de littérature et étude d’une volée d’élèves vaudois. Lausanne: URSP DarlingHammond, L. (2000). Teacher Quality and Student Achievement: A Review of State Policy Evidence (Education Policy Analysis Archives, 1) DarlingHammond, L. (2006). Assessing teacher education: The usefulness of multiple measures for assessing program outcomes (Journal of Teacher Education, 2, 120–138) Datar, A. & Sturm, R. (2006). Childhood Overweight and Elementary School Outcomes (International Journal of Obesity, 30, 1449–1460) De la Fuente, A. & Jimeno, J. F. (2007). The Fiscal Returns to Schooling in the EU. Vortrag am 3rd European Symposium on Economics of Education http://www.eenee.de/portal/ page/portal/EENEEView/_generische_ page_eenee?content=eenee-symposia-07. htm&language=d (Stand: 30. 3. 2009) De la Fuente, A. & Jimeno, J. F. (2008). The private and fiscal returns to schooling and the effect of public policies on private incentives to invest in education: a general framework and some results for the EU http://digital.csic.es/bitstream/10261/4340/ 1/73708.pdf (Stand: 30.3. 2009) Demeuse, M.; Crahay, M. & Monseur, C. (2001). Efficiency and Equity. In: W. Hutmacher, D. Cochrane & N. Bottani (Eds.): In Pursuit of Equity in Education. London: Kluwer Denzler, S.; Fiechter, U. & Wolter, S. C. (2005). Die Lehrkräfte von morgen. Eine empirische Untersuchung der Bestimmungsfaktoren des Berufswunsches bei bernischen Gymnasias- ten (Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 4, 576–594) Denzler, S. & Wolter, S. C. (2008). Selbstselek- tion bei der Wahl eines Lehramtsstudiums: Zum Zusammenspiel individueller und institutioneller Faktoren (Beiträge zur Hochschulforschung, 4, 112–141) Denzler, S. & Wolter, S. C. (2009a). Laufbahn- entscheide im Lehrberuf aus bildungs- ökonomischer Sicht. In: O. Zlatkin- Troitschanskaia, K. Beck, D. Sembill et al.: Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung. Weinheim: Beltz Denzler, S. & Wolter, S. C. (2009b). Sorting into teacher education: how the institutional setting matters (Cambridge Journal of Education, 4, 423–441) Denzler, S. & Wolter, S. C. (2010). Educational Choices and the Local Supply of Higher Education (CESifo Working Paper, forthcoming) DeSimone, J. S. (2008). The Impact of Employ- ment during School on College Student Academic Performance (NBER Working Paper, 14006) Di Pietro, G. & Urwin, P. (2006). Education and Skills Mismatch in the Italian Graduate Labour Market (Applied Economics, 1, 79–93) Diekmann, A. & Preisendörfer, P. (2003). The behavioural effects of environmental attitudes in low-cost and high-cost situations (Rationality and Society, 4, 441–472) Ding, W.; Lehrer, S. F.; Rosenquist, J. N. et al. (2006). The impact of poor health on education: new evidence using genetic markers (NBER Working Paper, 12304) Dionysius, R.; Mühlemann, S.; Pfeifer, H. et al. (2009). Cost and Benefit of Apprenticeship Training: A Comparison of Germany and Switzerland (Applied Economics Quarterly, 1, 7–37) Ditton, H. (2000). Qualitätskontrolle und Qualitätssicherung in Schule und Unter- richt. Ein Überblick zum Stand der empirischen Forschung (Zeitschrift für Pädagogik, 41. Beiheft, 73–92) Ditton, H. & Krüsken, J. (2006). Der Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe I (Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 3, 348–372)