Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

SKBF-CSRE Bildungsbericht 2014 IT

299 Rapporto sul sistema educativo svizzero | 2014 Bibliografia    Berinsky, A. J., & Lenz, G. S. (2011). Education and political participation: exploring the causal link. Political Behavior, (3), 357–373. Bessey, D., & Backes-Gellner, U. (2009). Marijua­ na consumption, educational outcomes and labor market success: evidence from Switzer­ land (Economics of Education Working Paper Series no 0043). Zurich: University of Zurich, Institute for Strategy and Business Economics. Retrieved from ´ Betts, J. R. (2011). The economics of tracking in education. In: E. A. Hanushek, S. J. Machin, & L. Wössmann (Eds.), Handbook of the Economics of Education (vol. 3, pp. 341–381). Amsterdam: Elsevier. Bharadwaj, P., Vellesen Løken, K., & Neilson, C. (2012). Early life health interventions and academic achievement (IZA Discussion Paper Series no 6864). Bonn: IZA. Biedermann, H., Oser, F., Konstantinidou, L., & Widorski, D. (2010). Staatsbürgerinnen und Staatsbürger von morgen: Zur Wirksamkeit politischer Bildung in der Schweiz. Ein Ver­ gleich mit 37 anderen Ländern. Freiburg: Universität Freiburg, Departement Erzie­ hungswissenschaften. Bishop, J., & Wössmann, L. (2004). Institutional Effects in a Simple Model of Educational Pro­ duction. Education Economics, (1), 17–38. Bjerk, D. (2012). Re-examining the impact of dropping out on criminal and labor outco­ mes in early adulthood. Economics of Educa­ tion Review, (1), 110–122. Bless, G. (1995). Zur Wirksamkeit der Integrati­ on. Forschungsüberblick, praktische Umset­ zung einer integrativen Schulform, Untersu­ chungen zum Lernfortschritt. Bern: Haupt. Bless, G. (2007). Zur Wirksamkeit der Integration. Bern: Haupt. Bless, G., Schüpbach, M., & Bonvin, P. (2004). Klassenwiederholung. Determinanten, Wir­ kungen und Konsequenzen. Bern: Haupt. Blömeke, S. (2011). Was lernen deutsche Lehre­ rinnen und Lehrer in ihrer Ausbildung, was können sie im internationalen Vergleich? In: H. Berner & R. Isler (Hrsg.), Lehrer-Identität, Lehrer-Rolle, Lehrer-Handeln (vol. 8). Hohengehren: Schneider. Blömeke, S., Kaiser, G., & Lehmann, R. H. (Hrsg.). (2010). TEDS-M 2008. Professionelle Kom­ petenz und Lerngelegenheiten angehender Mathematiklehrkräfte für die Sekundarstufe I im internationalen Vergleich. Münster: Waxmann. Blömeke, S., Suhl, U., & Döhrmann, M. (2012). Zusammenfügen was zusammengehört. Kompetenzprofile am Ende der Lehrerausbil­ dung im internationalen Vergleich. Zeit­ schrift für Pädagogik, (4), 422–440. Blossfeld, H.-P. (Ed.). (2011). Education as a life­ long process: the German National Educa­ tional Panel Study (NEPS). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. Böckelmann, C., Erne, C., Kölliker, A., & Zölch, M. (2013). Der Mittelbau an Fachhochschulen und pädagogischen Hochschulen der Schweiz. Eine Situationsanalyse. Mering: Hampp. Bolli, T. (2011). Essays on the production and measurement of knowledge capital. Zürich: ETH, KOF. Bonsen, M. (2010). Schulleitungshandeln. In: H. Altrichter & K. Maag Merki (Hrsg.), Hand­ buch neue Steuerung im Schulsystem (pp. 277–294). Wiesbaden: VS Verlag für Sozial­ wissenschaften. Borghans, L., Duckworth, A. L., Heckman, J. J., & Weel, B. ter. (2008). The economics and psy­ chology of personality traits. Journal of Human Resources, (4), 972–1059. Bouguen, A., & Grugand, M. (2012). Randomized controlled experiments in education (EENEE Analytical Report no 11). Brussels: European Comission. Bouwel, L. V., & Veugelers, R. (2010). Does uni­ versity quality drive international student flows? (Discussion Paper Nr. 7657). London: Centre for Economic Policy Research. Boyce, C. J., Wood, A. M., & Powdthavee, N. (2012). Is personality fixed? Personality chan­ ges as much as «variable» economic factors and more strongly predicts changes to life satisfaction. Social Indicators Research, (1), 287–305. Brägger, G., & Posse, N. (2007). Instrumente für die Qualitätsentwicklung und Evaluation in Schulen (IQES). Wie Schulen durch eine in­ tegrierte Gesundheits- und Qualitätsförde­ rung besser werden können. Bern: hep. Bray, J. W., Zarkin, G. A., Ringwalt, C., & Qi, J. (2000). The relationship between marijuana initiation and dropping out of high school. Health Economics, (1), 9–18. Brookover, W. B., Schweitzer, J. H., Schneider, J. M., Beady, C. H., Flood, P. K., & Wisenbaker, J. M. (1978). Elementary school social climate and school achievement. American Educa­ tional Research Journal, (2), 301–318. Brunello, G., Fabbri, D., & Fort, M. (2013). The causal effect of education on body mass: evidence from Europe. Journal of Labor Economics, (1), 195–223. Buccheri, G., Abt Gürber, N., & Brühwiler, C. (2011). The impact of gender on interest in science topics and the choice of scientific and technical vocations. International Journal of Science Education, (1), 159–178. Buchmann, M., & Kriesi, I. (2010). Schuleintritt und Schulleistungen im mittleren Primar­ schulalter. Revue suisse de sociologie, (2), 325–344. Buholzer-Hodel, H. (2010). Externe Schulevalua­ tion. Volksschule Obwalden 2003–2009. Sarnen: Bildungs- und Kulturdepartement, Amt für Volksschule und Mittelschulen. Burger, K. (2010). Frühkindliche Bildungsfor­ schung: Nationale und internationale Bestandesaufnahme und Konsequenzen für Bildungspraxis und -politik in der Schweiz. In: M. Stamm & D. Edelmann (Hrsg.), Frühkindliche Bildung, Betreuung und Erziehung. Was kann die Schweiz lernen? (pp. 271–289). Zürich [etc.]: Rüegger. Caprara, G. V., Schwartz, S., Capanna, C., Vec- chione, M., & Barbaranelli, C. (2006). Perso­ nality and politics: values, traits, and politi­ cal choice. Political Psychology, (1), 1–28. Caprez-Kompàk, E. (2010). Entwicklung der Erst- und Zweitsprache im interkulturellen Kontext. Eine empirische Untersuchung über den Einfluss des Unterrichts in heimat­ licher Sprache und Kultur auf die Sprachent­ wicklung. Münster: Waxmann. Carigiet Reinhard, T. (2012). Schulleistungen und Heterogenität. Eine mehrebenenanalyti­ sche Untersuchung der Bedingungsfaktoren der Schulleistungen am Ende der dritten Primarschulklasse. Bern: Haupt. Carneiro, P., Løken, K. V., & Salvanes, K. G. (2010). A flying start? Long term consequen­ ces of maternal time investments in children during their first year of life (IZA Discussion Paper Series no 5362). Bonn: IZA. Cattaneo, M. A. (2011). New estimation of private returns to higher professional education and training. Empirical Research in Vocational Education and Training, (2), 71–84. Cattaneo, M. A., & Wolter, S. C. (2012). Migration policy can boost PISA results. Findings from a natural experiment (IZA Discussion Paper Series no 6300). Bonn: IZA. Cattell, R. B. (1965). The scientific analysis of per­ sonality. Baltimore: Penguin. Cawley, J., Frisvold, D., & Meyerhoefer, C. (2012). The impact of physical education on obesity among elementary school children (NBER Working Paper no 18341). Cambridge MA: NBER. Cawley, J., Meyerhoefer, C., & Newhouse, D. (2007). The impact of state physical educa­ tion requirements on youth physical activity and overweight. Health Economics, (12), 1287–1301. Chassot, I. (2012). Editorial: Coordination de l’évaluation. Education CH, (3), 1. Chatterji, P. (2006). Illicit drug use and educational attainment. Health Economics, (5), 489–511. Checherita-Westphal, C., & Rother, P. (2011). The impact of government debt on growth. An empirical investigation for the Euro area. Revue économique, (6), 1015–1029. Chevalier, A. (2012). To be or not to be ... a scien­ tist? (IZA Discussion Paper Series no 6353). Bonn: IZA. Chou, S.-Y., Liu, J.-T., Grossman, M., & Joyce, T. J. (2010). Parental education and child health: evidence from a natural experiment in Tai­ wan. American Economic Journal: Applied Economics, (1), 33–61. CDOS [Conferenza delle direttrici e dei direttori cantonali delle opere sociali]. (2011). Recommandations pour l’accueil extrafami­ lial de la prime enfance. Berna: CDOS. CDPE [Conferenza svizzera dei direttori canto- nali della pubblica educazione]. (1989). Ecoles du degré diplôme EDD. Berna: CDPE. CDPE [Conferenza svizzera dei direttori canto- nali della pubblica educazione]. (1995). Secondaire I: Perspectives d’avenir. Berna: CDPE. CDPE [Conferenza svizzera dei direttori canto- nali della pubblica educazione]. (1999). Règ­ lement concernant la reconnaissance des di­ plômes de hautes écoles pour les ensei­ gnantes et enseignants des degrés préscolaire et primaire. Berna: CDPE.

Übersicht