Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

SKBF-CSRE Bildungsbericht 2010 IT

293 Rapporto sul sistema educativo svizzero | 2010 Bibliografia Denzler, S. & Wolter, S. C. (2009a). Laufbahn­ entscheide im Lehrberuf aus bildungs­ ökonomischer Sicht. In: O. Zlatkin­ Troitschanskaia, K. Beck, D. Sembill et al.: Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung. Weinheim: Beltz Denzler, S. & Wolter, S. C. (2009b). Sorting into teacher education: how the institutional setting matters (Cambridge Journal of Education, 4, 423–441) Denzler, S. & Wolter, S. C. (2010). Educational Choices and the Local Supply of Higher Education (CESifo Working Paper, forthcoming) DeSimone, J. S. (2008). The Impact of Employ­ ment during School on College Student Academic Performance (NBER Working Paper, 14006) Di Pietro, G. & Urwin, P. (2006). Education and Skills Mismatch in the Italian Graduate Labour Market (Applied Economics, 1, 79–93) Diekmann, A. & Preisendörfer, P. (2003). The behavioural effects of environmental attitudes in low­cost and high­cost situations (Rationality and Society, 4, 441–472) Ding, W.; Lehrer, S. F.; Rosenquist, J. N. et al. (2006). The impact of poor health on education: new evidence using genetic markers (NBER Working Paper, 12304) Dionysius, R.; Mühlemann, S.; Pfeifer, H. et al. (2009). Cost and Benefit of Apprenticeship Training: A Comparison of Germany and Switzerland (Applied Economics Quarterly, 1, 7–37) Dipartimento dell’educazione del Canton Berna (1995). Lehrplan Volksschule. Bern: Erziehungsdirektion des Kantons Bern Dipartimento dell’educazione del Canton Zurigo (1991). Lehrplan für die Volksschule des Kantons Zürich. Zürich: Erziehungsdirekti­ on des Kantons Zürich Ditton, H. (2000). Qualitätskontrolle und Qualitätssicherung in Schule und Unter­ richt. Ein Überblick zum Stand der empirischen Forschung (Zeitschrift für Pädagogik, 41. Beiheft, 73–92) Ditton, H. & Krüsken, J. (2006). Der Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe I (Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 3, 348–372) Dolton, P. (1990). The economics of UK teacher supply: the graduate’s decision (Economic Journal, 400, 91–104) Dolton, P. (2006). Teacher supply. In: E. A. Hanushek & F. Welch (Eds.): Handbooks in economics. Handbook of the economics of education. Amsterdam: North­Holland Dubach, P. (2008). Geschlecht und Forschungs­ förderung. Teilbericht 1: «Leaky Pipelines» im Längsschnitt. Auswertungen des schweizeri­ schen Hochschulinformationssystems (SHIS). In: R. Leemann & H. Stutz: Geschlecht und Forschungsförderung: Synthesebericht. Bern: SNF Dustmann, C. (2004). Parental background, secondary school track choice, and wages (Oxford Economic Papers, 56, 209–230) Eberle, F.; Gehrer, K.; Jaggi, B. et al. (2008). Evaluation der Maturitätsreform 1995 (EVAMAR). Schlussbericht zur Phase II. Bern: Staatssekretariat für Bildung und Forschung Eckert, T. (2006). Die Feminisierung der Lehrerschaft als Kohohrtenphänomen: Entwicklungen der Lehrerschaft an allgemeinbildenden Schulen Baden­Würt­ tembergs (Bildungsforschung, 1, 26–54) Egger, Dreher & Partner AG (2007). Vertiefungs­ studie Bildungsangebote im Übergang von der obligatorischen Schule in die Berufs­ bildung. Bern: Egger, Dreher & Partner AG Egger, M. & Lenz, C. (2006). Wirkungsevaluati­ on der öffentlichen Arbeitsvermittlung. Evaluationsbericht. Berna: Seco Eisner, M. (1997). Das Ende der zivilisierten Stadt? Die Auswirkungen von Modernisie­ rung und urbaner Krise auf Gewaltdelin­ quenz. Francoforte s. M.: Campus Elmiger, D. (2006). Deux langues à l’école primaire: un défi pour l’école romande. Neuchâtel: IRDP Ettlin, E. (2006). Zulassung und Berufseignung – eine Frage des Berufsbildes (Beiträge zur Lehrerbildung, 1, 12–18) Eurostat/Eurydice (2007). Key Data on Higher Education in Europe. Brussels: European Commission Expertenkommission Finanzierung Lebenslanges Lernen (2002). Auf dem Weg zur Finanzie­ rung lebenslangen Lernens. Zwischenbe­ richt. Bielefeld: Bertelsmann Faggiano, E.; Mariotta, M. & Origoni, P. (2007). Equi non per caso. I resultati dell’indagine PISA 2003 in Ticino. Bellinzona: Dipar­ timento dell’educazione, Ufficio studi e ricerche Falter, J. M.; Ferro Luzzi, G. & Sbergami, F. (2008). Intergenerational Links and Upper Secondary Track Choice: Pattern and Consequences. Geneva: University [Mimeo] Falter, J.­M.; Pasche, C. & Hertig, P. (2007). Compétences, formation et marché du travail en Suisse. Une exploitation des résultats de l’enquête internationale sur les compétences des adultes (ALL). Neuchâtel: OFS Feinstein, L. (2002), Quantitative Estimates of the Social Benefits of Learning, 1: Crime (Wider Benefits of Learning Research Report, 5). London: University, Institute of Education Fergusson, D. M.; Horwood, L. J. & Beautrais, A.L. (2003): Cannabis and educational achievement (Addiction, 12, 1681–1692) Fletcher, J. M. & Lehrer, S. F. (2008): Using genetic lotteries within families to examine the causal impact of poor health on academic achievement [May 2009 under review] http://post.queensu.ca/~lehrers/genelotto. pdf (stato: 3.6.2009) Fletcher, J. M. & Wolfe, B. L. (2008). Education and labor Market consequences of teenage childbearing: evidence using the timing of pregnancy outcomes and community fixes effects (NBER Working Paper, 13847) Foerster, F. & Faust, G. (2006). Eingangsvoraus­ setzungen von Grundschullehramtsstudie­ renden in Bamberg (Beiträge zur Lehrer­ bildung, 1, 43–54) Forrer, E. & Wilhelm, E. (2006). Bachelor for the labour market. Professionally oriented higher education. Country report of Switzerland. Bern: Konferenz der Fachhochschulen der Schweiz Forschungsgemeinschaft PISA Deutschschweiz/ FL (2008). PISA 2006: Porträt der Kantone Aargau, Basel­Landschaft, Bern, Schaffhau­ sen, St. Gallen, Thurgau, Wallis, Zürich. Zurigo: KDMZ Francesconi, M. (2008). Adult Outcomes for Children of Teenage Mothers (Scandinavian Journal of Economics, 1, 93–117) Franzen, A.; Hecken, A.; Kopp, C. (2004). Bildungsexpansion und die geschlechts­ spezifische Segregation an Schweizer Hochschulen (Soziale Welt, 3, 317–336) Franzen, A. & Meyer, R. (2009). Environmental Attitudes in Cross­National Perspective: A multilevel analysis of the ISSP 1993 and 2000 (European Sociological Review, forth­ coming) Frey, A. (2004). Die Kompetenzstruktur von Studierenden des Lehrerberufs: Eine internationale Studie (Zeitschrift für Pädagogik, 4, 903–925) Frey, B. S. (2008): Happiness A Revolution in Economics. Cambridge MA.: MIT Press Frey, B. S. & Stutzer, A. (2002). Happiness and Economics: How the economy and institutions affect human well­being. Princeton: Princeton University Press Frick, A. (2008). Effizienz der kantonalen Ausgaben für die Berufsbildung (Die Volkswirtschaft, 6, 12–15) Fthenakis, W. E. (2003). Elementarpädagogik nach PISA. Wie aus Kindertagesstätten Bildungseinrichtungen werden. Friburgo: Herder Garcia­Aracil, A. & Van der Velden, R. (2008). Competencies for young European higher education graduates: labor market mismat­ ches and their payoffs (Higher Education, 2, 219–239) Gardner, J. & Oswald, A. (2002). How Does Education Affect Mental Well­Being and Job Satisfaction? A summary of a paper presented to a National Institute of Economic and Social Research conference Gehrmann, A. (2007). Kompetenzentwicklung im Lehramtsstudium: Eine Untersuchung an der Universität Rostock. In: M. Lüders & J. Wissinger (ed.): Forschung zur Lehrer­ bildung: Kompetenzentwicklung und Programmevaluation. Münster: Waxmann Gerdtham, U. G. & Johannesson, M. (2001). The relationship between happiness, health, and socio­economic factors: Results based on Swedish microdata (Journal of Socio­Eco­ nomics, 6, 553–557)

Pages