Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

SKBF-CSRE Bildungsbericht 2010 IT

skbf | csre Centro svizzero di coordinamento della ricerca educativa 300 Bibliografia Vignoles, A.; Galindo­Rueda, F. & Feinstein, L. (2004). The labour market impact of adult education and training. A cohort analysis (Scottish Journal of Political Economy, 2, 266–280) Vignoles, A.; Levacic, R.; Walker, J. et al (2000). The Relationship between Resource Allocation and Pupil Attainment. A Review. London: Centre for the Economics of Education Vogt, F.; Zumwald, B.; Urech, C. et al. (2008). Formative Evaluation Grund­ und Basisstufe. Zwischenbericht März 2008. San Gallo: Pädagogische Hochschule, Kompetenzzentrum Forschung und Entwicklung Warren, J. R. (2002). Reconsidering the Relationship Between Student Employment and Academic Outcomes (Youth and Society, 3, 366–393) Wayne, A. J. & Youngs, P. (2003). Teacher characteristics and student achievement Gains: A review (Review of Educational Research, 1, 89–122) Weber, B. (2002). The link between unemploy­ ment and returns to education: Evidence from 14 European Countries (Education + Training, 4–5), 171–179) Weber, B. (2003). Bildungsfinanzierung und Bildungsrenditen (Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 3, 405–430) Weber, B. & Wolter, S. C. (1999). Human Capital in Switzerland. In: R. Asplund & P. Telhado­Pereira (ed.): Returns to Human Capital in Europe – A Literature Review. Helsinki: The Research Institute of the Finnish Economy Weber, K. (2001). Strukturen in der Weiter­ bildung. In: A. Kaiser, J. E. Feuchthofen & R. Güttler (ed.): Europahandbuch Weiter­ bildung. Neuwied: Luchterhand Weber, K. & Stämpfli, T. (2006). Überschätzte Nachfragefinanzierung. Steuerung der beruflichen Weiterbildung (Weiterbildung, Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, 4, 33–35) Weber, K. & Stämpfli, T. (2009). Angebots­ bezogenes Handeln von Einrichtungen beruflicher Weiterbildung zwischen Standardisierung und Differenzierung (Journal of Lifelong Learning, forthcoming) Weber, K. & Tremel, P. (2009). Perspektiven öffentlicher Förderung von Weiterbildung. Berna: Universität, Koordinationsstelle für Weiterbildung (Arbeitsbericht, 37) Weber, S. (2008). Human Capital Depreciation and Education Level. Some Evidence for Switzerland (Working Paper Series, Department of Economics University of Geneva) Wilmers, N.; Enzmann, D.; Schaeffer, D. et al. (2002). Jugendliche in Deutschland zur Jahrtausendwende: Gefährlich oder gefährdet? Ergebnisse wiederholter, repräsentativer Dunkelfelduntersuchungen zu Gewalt und Kriminalität im Leben junger Menschen 1998–2000. Heidelberg: Nomos Wilson, S. M.; Floden, R. E. & Ferrini­Mundy, J. (2001). Teacher Preparation Research: Current Knowledge, Gaps, and Recommen­ dations. Seattle: Center for the Study of Teaching and Policy, University of Washington Winkelmann, L. & Winkelmann, R. (1998). Why Are the Unemployed So Unhappy? Evidence from Panel Data (Economica, 257, 1–15) Winther, E. & Achtenhagen, F. (2009). Measurement of vocational competencies – a contribution to an international large­scale assessment on vocational education and training (Empirical Research in Vocational Education and Training, 1, 85–102) Wirz, A. M. (2008). Private returns to education versus education spill­over effects. Or what co­workers account for (Empirical Economics, 2, 315–342) Wolter, S. C. (2007). Verschärfte Konkurrenz um gute Schülerinnen und Schüler (Neue Zürcher Zeitung, 18.6.) Wolter, S. C. (2009). Gibt es einen inter­ generationellen Konflikt bei Bildungs­ ausgaben? (Zeitschrift für Pädagogik, 1, 4–16) Wolter, S. C. & Coradi Vellacott, M. (2003). Sibling Rivalry for Parental Resources: A Problem for Equity in Education? A Six­Country Comparison with PISA Data (Swiss Journal of Sociology, 3, 377–398) Wolter, S. C. & Coradi Vellacott, M. (2004). Sibling Rivalry in Education – an Empirical Investigation for Switzerland. In: U. Backes­Gellner & P. Moog (ed.): Ökonomie der Evaluation von Schulen und Hochschulen. Berlin: Duncker & Humblot Wolter, S. C. & Denzler, S. (2003). Ökonomische Erklärungen zur Feminisierung des Lehrberufs: Folgen anhaltender Diskriminie­ rung von Frauen in der Privatwirtschaft (PH­Akzente, 4, 23–25) Wolter, S. C. & Denzler, S. (2004). Wage Elasticity of the Teacher Supply in Switzerland (Brussels Economic Review, 3–4, 387–407) Wolter, S. C.; Denzler, S.; Evéquoz, G. et al. (2003). Nachfrageorientierte Finanzierung in der Weiterbildung. Aarau: SKBF Wolter, S. C.; Denzler, S. & Weber, B. A. (2003). Betrachtungen zum Arbeitsmarkt der Lehrer in der Schweiz (Vierteljahreshefte zur Wirtschaftsforschung, 2, 305–319) Wolter, S. C.; Mühlemann, S. & Schweri, J. (2006). Why some firms train apprentices and many others do not (German Economic Review, 3, 249–264) Wolter, S. C. & Weber, B. (2003). Welche Löhne und Bildungsrenditen erwarten Studierende an Schweizer Hochschulen? In: U. Backes­Gellner & C. Schmidtke (ed.): Hochschulökonomie – Analysen interner Steuerungsprobleme und gesamtwirtschaft­ licher Effekte. Berlin: Duncker & Humblot Wolter, S. C. & Weber, B. A. (2005). Bildungs­ rendite – ein zentraler ökonomischer Indikator des Bildungswesens (Die Volkswirtschaft, 10, 38–42) Wössmann, L. (2002). Schooling and the Quality of Human Capital. Berlin: Springer Wössmann, L. (2007). Letzte Chance für gute Schulen. Die 12 grossen Irrtümer und was wir wirklich ändern müssen. München: Zabert Sandmann Wössmann, L. (2008a). Die Bildungsfinanzie­ rung in Deutschland im Licht der Lebenszyklusperspektive: Gerechtigkeit im Widerstreit mit Effizienz? (Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2, 214–233) Wössmann, L. (2008b). Efficiency and Equity of European Education and Training Policies (International Tax and Public Finance, 2, 199–230) Wössmann, L. & Schütz, G. (2006). Efficieny and Equity in European Education and Training Systems. Analytical Report for the European Commission prepared by the European Expert Network on Economics of Education (EENEE) to accompany the Communication and Staff Working Paper by the European Commission under the same title. [s.l.]: [s.n.] Zimmermann, M. B.; Gubeli, C.; Puntener, C. et al. (2004). Overweight and obesity in 6–12 year old children in Switzerland (Swiss Medical Weekly, 35–36, 523–528) Zurigo (2003). Bericht und Antrag des Regierungsrates (des Kantons Zürich) an den Kantonsrat zum Postulat KR­Nr. 54/2003 betreffend Bericht zur Situationsanalyse der Sekundarstufe I Zutter, B. (1990). Betriebswirtschaftliche Aspekte der Integration von Lernbehinder­ ten (Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 4, 446–451)

Pages