Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

SKBF-CSRE Bildungsbericht 2010 FR

299 L’éducation en Suisse | rapport 2010 Bibliographie Denzler, S. et Wolter, S. C. (2008). Selbstselek- tion bei der Wahl eines Lehramtsstudiums: Zum Zusammenspiel individueller und institutioneller Faktoren (Beiträge zur Hochschulforschung, 4, 112–141). Denzler, S. et Wolter, S. C. (2009a). Laufbahn- entscheide im Lehrberuf aus bildungs- ökonomischer Sicht. Dans: O. Zlatkin- Troitschanskaia, K. Beck, D. Sembill et al.: Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung. Weinheim: Beltz. Denzler, S. et Wolter, S. C. (2009b). Sorting into teacher education: how the institutional setting matters (Cambridge Journal of Education, 4, 423–441). Denzler, S. et Wolter, S. C. (2010). Educational Choices and the Local Supply of Higher Education (CESifo Working Paper, forthcoming) DeSimone, J. S. (2008). The Impact of Employ- ment during School on College Student Academic Performance (NBER Working Paper, 14006). Di Pietro, G. et Urwin, P. (2006). Education and Skills Mismatch in the Italian Graduate Labour Market (Applied Economics, 1, 79–93). Diekmann, A. et Preisendörfer, P. (2003). The behavioural effects of environmental attitudes in low-cost and high-cost situations (Rationality and Society, 4, 441–472). Ding, W.; Lehrer, S. F.; Rosenquist, J. N. et al. (2006). The impact of poor health on education: new evidence using genetic markers (NBER Working Paper, 12304). Dionysius, R.; Mühlemann, S.; Pfeifer, H. et al. (2009). Cost and Benefit of Apprenticeship Training: A Comparison of Germany and Switzerland (Applied Economics Quarterly, 1, 7–37). Ditton, H. (2000). Qualitätskontrolle und Qualitätssicherung in Schule und Unter- richt. Ein Überblick zum Stand der empirischen Forschung (Zeitschrift für Pädagogik, 41. Beiheft, 73–92). Ditton, H. et Krüsken, J. (2006). Der Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe I (Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 3, 348–372). Dolton, P. (1990). The economics of UK teacher supply: the graduate’s decision (Economic Journal, 400, 91–104). Dolton, P. (2006). Teacher supply. Dans: E. A. Hanushek et F. Welch (Eds.): Handbooks in economics. Handbook of the economics of education. Amsterdam: North-Holland. Dubach, P. (2008). Geschlecht und Forschungs- förderung. Teilbericht 1: «Leaky Pipelines» im Längsschnitt. Auswertungen des schweizeri- schen Hochschulinformationssystems (SHIS). Dans: R. Leemann et H. Stutz: Geschlecht und Forschungsförderung: Synthesebericht. Berne: SNF. Dustmann, C. (2004). Parental background, secondary school track choice, and wages (Oxford Economic Papers, 56, 209–230). Eberle, F.; Gehrer, K.; Jaggi, B. et al. (2008). Evaluation der Maturitätsreform 1995 (EVAMAR). Schlussbericht zur Phase II. Bern: Staatssekretariat für Bildung und Forschung. Eckert, T. (2006). Die Feminisierung der Lehrerschaft als Kohohrtenphänomen: Entwicklungen der Lehrerschaft an allgemeinbildenden Schulen Baden-Würt- tembergs (Bildungsforschung, 1, 26–54). Egger, Dreher et Partner AG (2007). Vertie- fungsstudie Bildungsangebote im Übergang von der obligatorischen Schule in die Berufsbildung. Berne: Egger, Dreher et Partner AG. Egger, M. et Lenz, C. (2006). Wirkungsevaluati- on der öffentlichen Arbeitsvermittlung. Evaluationsbericht. Bern: Seco. Eisner, M. (1997). Das Ende der zivilisierten Stadt? Die Auswirkungen von Modernisie- rung und urbaner Krise auf Gewaltdelin- quenz. Francfort-sur-le Main: Campus. Elmiger, D. (2006). Deux langues à l’école primaire: un défi pour l’école romande. Neuchâtel: IRDP. Erziehungsdirektion des Kantons Bern (1995). Lehrplan Volksschule. Bern: Erziehungs- direktion des Kantons Bern. Erziehungsdirektion des Kantons Zürich (1991). Lehrplan für die Volksschule des Kantons Zürich. Zürich: Erziehungsdirektion des Kantons Zürich. Ettlin, E. (2006). Zulassung und Berufseignung – eine Frage des Berufsbildes (Beiträge zur Lehrerbildung, 1, 12–18). Eurostat/Eurydice (2007). Key Data on Higher Education in Europe. Brussels: European Commission. Expertenkommission Finanzierung Lebenslanges Lernen (2002). Auf dem Weg zur Finanzie- rung lebenslangen Lernens. Zwischenbe- richt. Bielefeld: Bertelsmann. Faggiano, E.; Mariotta, M. et Origoni, P. (2007). Equi non per caso. I resultati dell’indagine PISA 2003 in Ticino. Bellinzona: Dipar- timento dell’educazione, Ufficio studi e ricerche. Falter, J. M.; Ferro Luzzi, G. et Sbergami, F. (2008). Intergenerational Links and Upper Secondary Track Choice: Pattern and Consequences. Geneva: University [Mimeo]. Falter, J.-M.; Pasche, C. et Hertig, P. (2007). Compétences, formation et marché du travail en Suisse. Une exploitation des résultats de l’enquête internationale sur les compétences des adultes (ALL). Neuchâtel: OFS. Feinstein, L. (2002), Quantitative Estimates of the Social Benefits of Learning, 1: Crime (Wider Benefits of Learning Research Report, 5). London: University, Institute of Education. Fergusson, D. M.; Horwood, L. J. et Beautrais, A.L. (2003): Cannabis and educational achievement (Addiction, 12, 1681–1692). Fletcher, J. M. et Lehrer, S. F. (2008): Using genetic lotteries within families to examine the causal impact of poor health on academic achievement [May 2009 under review] http://post.queensu.ca/~lehrers/genelotto. pdf (Etat: 3.6.2009). Fletcher, J. M. et Wolfe, B. L. (2008). Education and labor Market consequences of teenage childbearing: evidence using the timing of pregnancy outcomes and community fixes effects (NBER Working Paper, 13847). Foerster, F. et Faust, G. (2006). Eingangsvoraus- setzungen von Grundschullehramtsstudie- renden in Bamberg (Beiträge zur Lehrer- bildung, 1, 43–54). Forrer, E. et Wilhelm, E. (2006). Bachelor for the labour market. Professionally oriented higher education. Country report of Switzerland. Bern: Konferenz der Fachhochschulen der Schweiz. Forschungsgemeinschaft PISA Deutschschweiz/ FL (2008). PISA 2006: Porträt der Kantone Aargau, Basel-Landschaft, Bern, Schaffhau- sen, St. Gallen, Thurgau, Wallis, Zürich. Zurich: KDMZ. Francesconi, M. (2008). Adult Outcomes for Children of Teenage Mothers (Scandinavian Journal of Economics, 1, 93–117). Franzen, A.; Hecken, A.; Kopp, C. (2004). Bildungsexpansion und die geschlechts- spezifische Segregation an Schweizer Hochschulen (Soziale Welt, 3, 317–336). Franzen, A. et Meyer, R. (2009). Environmental Attitudes in Cross-National Perspective: A multilevel analysis of the ISSP 1993 and 2000 (European Sociological Review, forth- coming). Frey, A. (2004). Die Kompetenzstruktur von Studierenden des Lehrerberufs: Eine internationale Studie (Zeitschrift für Pädagogik, 4, 903–925). Frey, B. S. (2008): Happiness A Revolution in Economics. Cambridge MA.: MIT Press. Frey, B. S. et Stutzer, A. (2002). Happiness and Economics: How the economy and institutions affect human well-being. Princeton: Princeton University Press. Frick, A. (2008). Effizienz der kantonalen Ausgaben für die Berufsbildung (Die Volkswirtschaft, 6, 12–15). Fthenakis, W. E. (2003). Elementarpädagogik nach PISA. Wie aus Kindertagesstätten Bildungseinrichtungen werden. Fribourg: Herder. Garcia-Aracil, A. et Van der Velden, R. (2008). Competencies for young European higher education graduates: labor market mismat- ches and their payoffs (Higher Education, 2, 219–239). Gardner, J. & Oswald, A. (2002). How Does Education Affect Mental Well-Being and Job Satisfaction? A summary of a paper presented to a National Institute of Economic and Social Research conference.

Pages