Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

SKBF-CSRE Bildungsbericht 2010 FR

skbf | csre Centre suisse de coordination pour la recherche en éducation 300 Bibliographie Gauthier, C. & Melouki, M. (2006). La recherche en formation à l’enseignement: état des lieux. Dans: C. Gauthier & M. Melouki (Eds) La formation des enseignants au Québec à la croisé des chemins. Saint-Nicolas: Presses de l’Université de Laval. Gehrmann, A. (2007). Kompetenzentwicklung im Lehramtsstudium: Eine Untersuchung an der Universität Rostock. Dans: M. Lüders et J. Wissinger (éd.): Forschung zur Lehrer- bildung: Kompetenzentwicklung und Programmevaluation. Münster: Waxmann. Gerdtham, U. G. et Johannesson, M. (2001). The relationship between happiness, health, and socio-economic factors: Results based on Swedish microdata (Journal of Socio-Eco- nomics, 6, 553–557). Gmel, G.; Kuntsche, E.; Wicki, M. et al. (2009). Das European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs (ESPAD) in der Schweiz: Wichtigste Ergebnisse im Vergleich 2003 und 2007. Lausanne: SFA. Goldhaber, D. et Anthony, E. (2007). Can Teacher Quality Be Effectively Assessed?: National Board Certification as a Signal of Effective Teaching (The Review of Economics and Statistics, 1, 134–150). Goldin, C. & Katz, L. F. (1998). The origins of technology-skill complementarity (Quarterly Journal of Economics, 3, 693–732). Goux, D. et Maurin, E. (2005). The Effects of Overcrowded Housing on Children’s Performance at School (Journal of Public Economics, 5–6, 797–819). Graham, C. et Pettinato, S. (2000). Happiness, Markets, and Democracy: Latin America in Comparative Perspective (Center on Social and Economic Dynamics Working Paper, 13). Grin, F. (2001). On Effectiveness and Efficiency in Education. Operationalizing the Concepts (Zeitschrift für Pädagogik, Supplement 43, 87–97). Grob, U. et Wolter, S. C. (2007). Demographic Change and Public Education Spending: A Conflict between Young and Old? (Education Economics, 3, 277–292). Grönqvist, E. et Vlachos, J. (2009). One Size Fits All? The Effects of Teacher Cognitive and Non-Cognitive Abilities on Student Achievement (SSRN Working Paper, 1311222). Groot, W. (1995). The wage effects of invest- ments in enterprise-related training (Empirical Economics, 1, 133–147). Groot, W. et Oosterbeek, H. (1992). Optimal Investment in Human Capital Under Uncertainty (Economics of Education Review, 1, 41–49). Grossman, M. (1972). On the concept of health capital and the demand for health (Journal of Political Economy, 2, 223–255). Grossman, M. et Kaestner, T. (1997). Effects of education on health. Dans: J. Behrman et N. Stancey (Eds.): The social benefits of education. Ann Arbor: The University of Michigan Press. Guignard, N. et Tièche Christinat, C. (2007). Mathématique. Les élèves romands entre connaissances et compétences. Neuchâtel: IRDP (Bulletin d’information: Le point sur la recherche). Gundlach, E. et Wössman, L. (2004). Bildungs- ressourcen, Bildungsinstitutionen und Bildungsqualität: Makroökonomische Relevanz und mikroökonomische Evidenz. Dans: U. Backes-Gellner et P. Moog: Ökonomie der Evaluation von Schulen und Hochschulen. Berlin: Duncker et Humblot. Haefeli, H.; Schräder-Naef, R. et Häfeli, K. (1979). Schulische Auslese bei Abschluss der Primarschule. Bern: Haupt. Haenni Hoti, A. et Werlen, E. (2007). Englisch- unterricht (L2) in den Zentralschweizer Primarschulen: Hat er einen positiven oder negativen Einfluss auf das Leseverständnis der Schüler/innen in Deutsch (L1)? Dans: E. Werlen et R. Weskamp (éd.): Kommunikati- ve Kompetenz und Mehrsprachigkeit. Baltmannsweiler: Schneider. Haenni Hoti, A. (2007). Leistungsvielfalt als Herausforderung für den Englischunterricht (Beiträge zur Lehrerbildung, 2, 205–213). Häfeli, K. et Schellenberg, C. (2009). Erfolgsfak- toren in der Berufsbildung bei gefährdeten Jugendlichen. Schlussbericht. Zurich: Inter- kantonale Hochschule für Heilpädagogik. Häfeli, K. et Walther-Müller, P. (éd.) (2005). Das Wachstum des sonderpädagogischen Angebots im interkantonalen Vergleich. Steuerungsmöglichkeiten für eine integrative Ausgestaltung. Luzern: Edition SZH. Halek, M. & Eisenhauer, J. G. (2001). Demogra- phy of risk aversion (Journal of Risk and Insurance, 1, 1–24). Handel, K. (2005). Die Umsetzung der Professorenbesoldungsreform in den Bundesländern. Osnabrück: Fachhochschule (Osnabrücker Arbeitspapiere zum Hoch- schul- und Wissenschaftsmanagement, 4). Hänsli, M.; Dürsteler, U. et Schmid, T. (2007). Soziale Mobilität durch das Fachhochschul- studium. Bern: Haupt. Hanushek, E. A. (2005). The Economics of School Quality (German Economic Review, 3, 269–286). Hanushek, E. A. (2008). The Economic Benefits of Improved Teacher Quality. Dans: N. C. Soguel et P. Jaccard (Eds.): Governance and Performance of Education Systems. Berlin: Springer. Hanushek, E. A. et Kimko, D. D. (2000). Schooling, labor force quality, and the growth of nations (American Economic Review, 5, 1184–1208). Hanushek, E. A.; Rivkin, S. G. (1997). Under- standing the 20th Century Growth in U.S. School Spending (Journal of Human Resources, 1, 35–68). Hanushek, E. A. et Wössmann, L. (2005). Does educational tracking affect performance and inequality? Differences-in-differences evidence across countries (CESifo Working Paper, 1415). Hanushek, E. et Woessmann, L. (2008). The role of cognitive skills in economic development (Journal of Economic Literature, 3, 607–668). Haveman, R. et Wolfe, B. (1993). Children’s Prospects and Children’s Policy (Journal of Economic Perspectives, 4, 153–174). Heckman, J. J. et Klenow, P. J. (1997). Human Capital Policy. Chicago: University of Chicago [Mimeo]. Heine, C.; Quast, H. et Spangenberg, H. (2008). Studiengebühren aus der Sicht von Studienberechtigten. Finanzierung und Auswirkungen auf Studienpläne und -strategien. Hannover: Hochschul- informationssystem. Helliwell, J. F. (2002). How’s Life? Combining Individual and National Variables to Explain Subjective Well-Being (NBER Working Paper, 9065). Hemelt, S. W. et Marcotte, D. E. (2008). Rising Tuition and Enrollment in Public Higher Education (IZA Discussion Paper, 3827). Henneberger, F. et Sousa-Poza, A. (2002). Arbeitsplatzwechsel in der Schweiz: Eine empirische Analyse der Motive und Bestimmungsgründe. Berne: Haupt. Hertig, P. et Notter, P. (2005). Grund- kompetenzen von Erwachsenen. Erste Ergebnisse der ALL-Erhebung – Adult Literacy and Lifeskills. Neuenburg: BFS. Herzog, S. (2007). Beanspruchung und Bewältigung im Lehrerberuf. Münster: Waxmann. Herzog, W.; Herzog, S.; Brunner, A. et al. (2007). Einmal Lehrer, immer Lehrer?: Eine vergleichende Untersuchung der Berufs- karrieren von (ehemaligen) Lehrpersonen. Berne: Haupt. HIS [Hochschulinformartionssystem, Deutsch- land] (2008): Social and Economic Conditions of Student Life in Europe. Synopsis of indicators. Final Report. Eurostudent III 2005–2008. Bielefeld: Bertelsmann. Hjalmarsson, R. (2008). Criminal justice involvement and high school completion (Journal of Urban Economics, 2, 613–630). Hoffmann, C. et Kammermann, M. (2007). Laufbahnstudie: Arbeitsmarktfähigkeit und zweijährige berufliche Grundbildung, 2. Zwischenbericht. Zürich: Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik. Holmlund, H.; Lindahl, M. et Plug E. (2008). The Causal Effect of Parent’s Schooling on Children’s Schooling: A Comparison of Estimation Methods (IZA Discussion Paper, 3630). Huberman, M. (1991). Der berufliche Lebens- zyklus von Lehrern: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung. Dans: E. Terhart (éd.): Unterrichten als Beruf: Neuere amerikanische und englische Arbeiten zur Berufskultur und Berufsbiographie von Lehrerinnen und Lehrern. Cologne: Böhlau.

Pages